۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۹۳۰۴۷
آیت الله شب زنده دار:

عمل به دستورات قرآن و عترت انسان را به مقام عالی می رساند|درگیر القاب نشویم

عمل به دستورات قرآن و عترت انسان را به مقام عالی می رساند|درگیر القاب نشویم
عضو فقهای شورای نگهبان راه رسیدن انسان به مقامات عالی را عمل به دستورات کتاب و سنت دانست و تأکید کرد که در این مسیر باید مراقب وسوسه ها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس اخلاق خود با اشاره به فرازهایی از دعای شریف مکارم الاخلاق گفت: امام سجاد(ع) در قالب دعا به انسان می آموزند که اعمال و افعال انسان باید بهترین کارها باشد.

وی افزود: رسیدن به قله ها دفعتا نیست بلکه برای احسن بودن نیات و اعمال باید کار کرد، قرآن کریم فرمود که هدف خلقت انسان این است که آزمایش شده و کسانی که بهترین اعمال را دارند شناخته شوند، یکی از شرایط احسن اعمال این است که انگیزه انسان بلند و عالی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که طلاب باید بر متون فقهی مورد نیاز و لازم مسلط باشند، اظهار داشت: یکی از نواقص ما طلاب این است که کمتر به مسائل واقف هستیم در حالی که طلاب قدیمی بیشتر به این موضوعات واقف بودند.

وی ادامه داد: متأسفانه مسأله دانی مقداری کمرنگ شده است، توقع از طلبه این است که احکام الهی و فقه را بداند، طلبه معمم باید از مسائلی که از او پرسیده می شود آگاه باشد.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که انسان باید در برابر بزرگی خداوند متعال خاضع باشد، ابراز داشت: انسان هرچه دارد از سوی خداوند متعال است، انسان باید اعمال خود را خالصانه برای رضایت الهی انجام دهد تا بتواند به احسن اعمال برسد.

وی عنوان کرد: یکی از لوازم رسیدن به احسن اعمال رعایت تقوا است، راه رسیدن انسان به مقامات عالی عمل به دستورات کتاب و سنت است، اگر انسان می خواهد به مقامات بالا برسد باید به  این دستورات عمل کند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: باید مراقب وسوسه های شیطان، حسادت نسبت به دیگران و درگیر الفاظ و القاب نشویم./1323/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات